Dolina Przysłupu - łemkowszczyzna, Beskid Niski

Przebieg trasy:
Nowy Sącz - Uście Gorlickie - Las Kunkowski - Leszczyny - dolina Przysłupu - Nowica - Oderne - Uście Gorlickie - Nowy Sącz

Dolina Przysłupu, Beskid Niski na rowerze - www.rowerempogorach.pl

Opis trasy:

Dziś proponujemy krótką trasę rowerową w okolicach zalewu Klimkówka na rzece Ropie. To zachodnie tereny Beskidu Niskiego, kraina usiana pamiątkami i pozostałościami po Łemkach zwanych Rusinami, którzy niegdyś zamieszkiwali te tereny. Niestety dwa lata po II Wojnie Światowej zostali wysiedleni ze swoich domostw w militarnej akcji/operacji "Wisła".

Ruszamy z okolicy Uścia Gorlickiego. W naszym przypadku było to osiedle domków na przeciwległym brzegu jeziora, gdzie gościliśmy u naszych przyjaciół - pozdrawiamy Agę i Krzycha!

szeroka droga leśna przez Las Kunkowski - okolice Zalewu Klimkówka -
						Beskid Niski na rowerze

Pniemy się w górę obierając za punkt odniesienia wierzę przekaźnikową :-). Ci, którzy startują z Uścia Gorlickiego, kierują się drogą asfaltową Uście G. - Kunkowa w kierunku Lasu Kunkowskiego (azymut - przekaźnik). Mijamy przekaźnik, mijamy zjazd w prawo na Oderne a następnie skręcamy (w prawo) na leśną drogę prowadzącą przez Las Kunkowski do miejscowości Leszczyny.

wycieczka rowerowa - w Beskid Niski - jezioro Klimkówka - Uście Gorlickie na rowerze MTB - www.rowerempogorach.pl

Droga przez las jest łatwa, lekka i przyjemna. To szeroka droga szutrowa pozwalająca pobijać rekordy prędkości. Jednak po pewnym czasie zmienia się w ścieżkę polną.

wycieczka rowerowa - w Beskid Niski - cerkiew Leszczyny

W Leszczynach znajduje się Łemkowska cerkiew, zaadoptowana na kościół rzymskokatolicki po akcji "Wisła". Stosowna tablica upamiętniająca 50-tą rocznicę wysiedlenia Łemków, przypomina o tych okropnych czasach.

na rowerze przez Beskid Niski

Krótki obchód wokół cerkwi i pobliskiego cmentarza i ruszamy w drogę wzdłuż doliny Przysłupu. Najpierw asfaltem, potem kamienistą drogą a na końcu korytem rzeczki. Urozmaicenie podłoża gwarantowane! Przysłup często przecina naszą trasę a momentami płynie pod nami :-).

rowerem przez dolinę Przysłupu - okolice Uścia Gorlickiego i jeziora Klimkóka

Po około 2-3km łapiemy znów drogę bitą a następnie asfalt i lądujemy w Nowicy przy kolejnej cerkwi. Ponieważ wycieczka ma być krótka, skręcamy w prawo (asfaltem) na Oderne, mijając po drodze wzniesienie o dźwięcznej nazwie Wierch (626 m n.p.m.), z którego możemy podziwiać pasmo Magury Małastowskiej. Z Odernego, droga prowadzi prosto w dół do Uścia Gorlickiego i w ten sposób zamykamy naszą pętelkę rowerową.

Pobierz trasę wycieczki w formie śladu GPS:
dla Google Map i Kamap format *.kml
dla Garmin format *.gpx

Trasa rowerowa 2326864 - powered by Bikemap

Najedź myszką na wykres wysokości terenu (profil trasy) i przesuwaj wskaźnik od lewej strony wykresu do prawej a zobaczysz, w którym punkcie podróży będzie z górki a w którym pod górkę.

niech moc będzie z wami:-) Laura

Przewodnik rowerowy

Przewodnik rowerowy - Beskid Sądecki i Sądecczyzna na Rowerze

Beskid Sądecki i Sądecczyzna na rowerze to propozycja książkowa naszego autorstwa skierowana do wszystkich miłośników kolarstwa górskiego.