Jezioro Rożnowskie i Ostra Góra

Przebieg trasy:
Nowy Sącz - Ubiad - Miłkowa - Jelna Dzały - Gródek n.Dunajcem - Bartkowa - Rożnów - Gierowa - Zapora Rożnów - Ostra Góra (483 m.n.p.m.) - Witkówka - Znamirowice - Tęgoboże - Nowy Sącz

widok na jezioro Rożnowskie

Opis trasy:

Szczerze mówiąc dzień ten, jako jeden z nielicznych dni pomiędzy 22 XII a 21 III, zapowiadał się naprawdę super, słońce od rana przygrzewało powodując jednostajne, szybkie zwiększanie się temperatury. Już od dobrego tygodnia odkąd na ekraniku sądeckiej, długoterminowej pogody wyświetliło się pilnie oczekiwane 15?C planowaliśmy jakąś małą wycieczkę. Z niewiadomych sobie powodów wybrałam "Pogórze Rożnowskie". I tak oto dzięki mojemu kochanemu uporowi udaliśmy się na "Pogórze Rożnowskie". Wyruszając standartowo z Nowego Sącza, na Klimkówkę, z Klimkówki na Ubiad, a potem na Dzioły. Cały czas droga jest jednolita, asfaltowa, trochu z górki, dużo pod górkę, z górki, pod górkę i tak w kółko. Po prostu wyśmienity 58 - kilometrowy trening interwałowy (dobry na zrzucanie nagromadzonych przez zimę zapasów tłuszczu;)! Przejeżdżamy przez malownicze okolice Gródka nad Dunajcem, kolejnie kierujemy się w stronę miejscowości Bartkowa-Posadowa. Cały czas po naszej lewej stronie znajduje się jeszcze pokryte cienką warstwą rozmrożonego lodu Jezioro Rożnowskie. Jesteśmy w Rożnowie! Odbijamy w prawo, po to, by przejechać przez most na Dunajcem i dotrzeć na szlak niebieski, prowadzący od Ciężkowic, do Limanowej.

droga wzdłuż Dunajca - poniżej zapory Rożnowskiej

Ogólnie rzecz biorąc to trasa prawie cały czas snuła się takimi asfaltowymi falami, góra po górze... przynajmniej wiadomo skąd nazwa "Pogórze Rożnowskie" : ). A tak powracając do tego "prawie" - wjeżdżamy na niebieski szlak, dzięki któremu w głowie rozbrzmiało mi charakterystyczne pierwsze kilka sekund utworu Toccata i fuga d-moll Jana Sebastiana Bacha : ). Ten fragment wyglądał dosłownie, jakby ze szczytu góry osunęło się ścieżką mnóstwo kamieni i korzeni, schowanych pod warstwą liści. Przez chwilę zacięcie walczyłam, by utrzymywać się na tej oto warstwie, ale z kolejnymi metrami stawało się to coraz trudniejsze, aż w końcu poddałam się i zeszłam z roweru. Jak się okazało zaraz po podniesieniu głowy znad ziemi znajdujemy się zaraz nad zaporą, która równocześnie stanowi największą z atrakcji miejscowości Rożnów.

widok na zaporę z jeziorze Rożnowskim

Widoki wprost niezapomniane, połyskujące morskim turkusem jezioro, szaro - ceglasta zapora, odcinająca się na tle brunatnego lasu. Cudo! Odcinek pełen kamieni i korzeni dość szybko mija, a jego miejsce zastępuje gładka, leśna, ścieżka, bardzo przyjemna, którą docieramy do szutrowej drogi, biegnącej przez las aż do Tabaszowej. Zdobyliśmy Ostrą Górę. Po wylocie z lasu i ta droga ustępuje miejsca asfaltowi.

ścieżka trawersująca zbocze Ostrej
						Góry

Znowu możemy po naszej lewej stronie ujrzeć malowniczą taflę jeziora. Z Tabaszowej jedziemy lokalną drogą do Znamirowic, a stamtąd wkraczamy na drogę krajową nr 75 w miejscowości Tęgoborze. Stamtąd już rzut beretem do Nowego Sącza. Wracamy chodnikiem i poboczem, aby nie stresować się TIR'ami :-)

Pobierz trasę wycieczki w formie śladu GPS:
dla Google Map i Kamap format *.kml
dla Garmin format *.gpx

Trasa rowerowa 1461498 - powered by Bikemap

Najedź myszką na wykres wysokości terenu (profil trasy) i przesuwaj wskaźnik od lewej strony wykresu do prawej a zobaczysz, w którym punkcie podróży będzie z górki a w którym pod górkę.

niech moc będzie z wami:-) Laura

Przewodnik rowerowy

Przewodnik rowerowy - Beskid Sądecki i Sądecczyzna na Rowerze

Beskid Sądecki i Sądecczyzna na rowerze to propozycja książkowa naszego autorstwa skierowana do wszystkich miłośników kolarstwa górskiego.