Po halach Beskidu Sądeckiego

Przebieg trasy:
Nowy Sącz - Nawojowa - Frycowa - Łabowa - Feleczyn - Hala Łabowska (1064 m.n.p.m.) - Hala Krajnina - Wierchy nad Kamieniem (1084 m.n.p.m.) - Hala Barnowiecka - Hala Martynowa - Hala Pisana (1044 m.n.p.m.) - Hala Jaworzyna - Bącza Kunina - Nawojowa - Nowy Sącz

Po halach Beskidu Sądeckiego na rowerze

Opis trasy:
Wyruszamy z domu i ścieżką rowerową kierujemy się w stronę Nawojowej. Stąd już drogą nr 75 kręcimy do Łabowej. Tu robimy drobne zapasy w lokalnym sklepiku spożywczym, by po chwili ruszyć w kierunku kościoła w Łabowej, minąć odnogę w lewo na Uhryń a następnie skręcić w prawo na Feleczyn (stawy z pstrągiem). Teraz pniemy się w górę niewielką drogą asfaltową biegnąca wzdłuż potoku Feleczyn. Mijamy szlaban i zaczynamy się wspinać w górę aby dotrzeć do schroniska na Hali Łabowskiej. Tu robimy postój (obiadek: np. racuchy i oscypek z żurawiną). Po odpoczynku, z Hali Łabowskiej udajemy się czerwonym szlakiem PTTK w kierunku Wierchów nad Kamieniem, mijając po drodze Halę Krajninę. Mijamy Wierchy nad Kamieniem, Halę Barnowiecką i Halę Martynową podążając w kierunku Hali Pisanej. Na każdej z hal obowiązkowo opychamy się niezliczoną ilością smacznych borówek. Ponieważ przedstawianą trasę pokonywaliśmy w różnych porach roku, zdjęcia zamieszczone są z jesieni (to tak na marginesie, żeby ktoś nie zarzucił, że w jesieni są borówki :-))) Z hali Pisanej jedziemy czerwonym szlakiem wprost na Halę Jaworzynę (Jaworzynka, Jaworzyna Kokuszczańska). Zachwycamy się obłędnymi widokami aż dotrzemy na rozwidlenie szlaków : czerwonego - prowadzącego na Cyrlę, niebieskiego - na Makowicę i zielonego na Wilcze Doły. Wybieramy szlak zielony, który na początku wygląda nie ciekawie (jak na rower) ale szybko się zmienia w leśną drogę, częściowo błotnistą częściowo kamienistą. Robi się już późno (bo to jesień) i pasuje przed zmrokiem wyjechać z lasu, dlatego podążając zielonym szlakiem na wysokości Ogórkowej odbijamy w prawo w leśną drogę która łączy się później z asfaltową drogą biegnącą przez Złotne do Homrzysk. Wyjeżdżamy teraz na główną drogę i skręcamy w lewo aby wrócić przez Nawojową do Nowego Sącza. Jesteśmy zmęczeniu ale szczęśliwi, mamy czarne gębule od borówek i gumowe nogi od pedałowania :-)

Po halach Beskidu Sądeckiego na rowerze - Zadnie Góry

Pobierz trasę wycieczki w formie śladu GPS:
dla Kamap i Google Map format *.kml
dla innych format *.gpx

Trasa rowerowa 826811 - powered by Bikemap

Najedź myszką na wykres wysokości terenu (profil trasy) i przesuwaj wskaźnik od lewej strony wykresu do prawej a zobaczysz, w którym punkcie podróży będzie z górki a w którym pod górkę.

niech moc będzie z wami:-) Laura

Przewodnik rowerowy

Przewodnik rowerowy - Beskid Sądecki i Sądecczyzna na Rowerze

Beskid Sądecki i Sądecczyzna na rowerze to propozycja książkowa naszego autorstwa skierowana do wszystkich miłośników kolarstwa górskiego.