Makowica i Głęboki Jar

Przebieg trasy:
Nowy Sącz - Składziste - Hala Łabowska - Hala Pisana - Jaworzyna Kokuszczańska - Makowica - Czerteż - Głęboki Jar - Życzanów - Barcice - Nowy Sącz

Makowica i Głęboki Jar na rowerze

Opis trasy:

Dziś postanowiliśmy odwiedzić Makowicę i zjechać z niej Głębokim Jarem do Barcic. Makowicę atakujemy od strony Hali Łabowskiej. Dzień zapowiadał sie leniwie, ruszyliśmy w kierunku Nawojowej. Dość duży ruch na drodze Nowy Sącz - Krynica, spowodował, że musieliśmy podkręcić tempo, aby nas auta nie wyprzedzały ;-). Na Łabowską pniemy się zielonym szlakiem rowerowym, czyli przez Składziste.

przez Halę Łabowską i Pisaną na Makowicę i Głęboki Jar

Nudno, nic się nie dzieje, leniwie kręcimy pod górę i docieramy do schroniska na Łabowskiej, a tam ruch jak w ulu, dużo, nawet bardzo dużo rowerzystów i kilku turystów pieszych. Chwila odpoczynku i jazda czerwonym szlakiem w kierunku Hali Pisanej.

jedziemy na Makowicę i Głęboki Jar

Po drodze (na wysokości Wierchu nad kamieniem) odbijamy z czerwonego w prawo na leśną drogę zwózki drzewa, by po chwili zboczyć z niej w lewo wracając z powrotem na czerwony szlak. Zapytacie po co opuściliśmy czerwony szlak? A tak bez konkretnej przyczyny, może aby sobie trochę urozmaicić drogę no i aby mama mogła zaliczyć wpadkę w kałużę z błotem, dzięki czemu miała pretekst by przez całą drogę obwiniać mnie z tatą o tą prawie wywrotkę.

wycieczka rowerowa - Makowica i Głęboki Jar

Jedziemy przez Halę Pisaną i Jaworzynę Kokuszczańską. Po drodze spotykamy sympatycznych chłopaków na rowerach (pozdrawiamy), docieramy na rozstaje szlaków czerwonego, niebieskiego i zielonego. Trzymamy sie niebieskiego i tniemy w kierunku Makowicy. Szlaczek fajniutki i praktycznie w całości przejezdny z wyjątkiem krótkiego odcinka tuż przed szczytem Makowicy.

rowerem przez Makowicę i Głęboki Jar piękne widoki

Zanim wjedziemy w las i zaczniemy wdrapywać się na szczyt - podziwiamy rozlegle panoramy.

rowerem przez Makowicę i Głęboki Jar

Jeszcze kilkadziesiąt metrów i jesteśmy na górze, na której widzimy ułożone kopczyki (kominki do grillowania ;-)) z piaskowca.

Makowica i Głęboki Jar - teraz opuszczamy czerwony szlak beskidzki i jedziemy niebieskim

Niestety z samej Makowicy rozległych widoków na okoliczne pasma nie uświadczymy, pomimo że na mapie turystycznej oznaczona jest jako punkt widokowy. No to jeszcze fota z cyklu "tu byłem" i jazda w dół. Teraz zaczyna sie fun, prawdziwa frajda z jazdy i super zabawa.

wycieczki rowerowe na Makowicę i Głęboki Jar

Szlak niebieski od makowicy jest bardzo urozmaicony, od leśnej ścieżki przez singielek biegnący środkiem łąki do błotnistego leśnego duktu włącznie.

Makowica i Głęboki Jar

Narzekaliśmy na brak widoków ze szczytu Makowicy, teraz mamy ich coraz więcej i coraz fajniejszych.

wracamy z Makowicy przez Głęboki Jar w niezłym błocie

Na wysokości Życzanowskiego potoku niebieski szlak zmienia sie w błotnisto-glinianą drogę leśną, która powoduje, że nie unikniemy kąpieli błotnych. Takie odcinki to też wyzwanie i swego rodzaju frajda.

Most na Głębokim Jarze

Docieramy niebawem do mostu nad Głębokim Jarem. Jeszcze kilka fotek i pytanie, czy myjemy sie w Życzanowskim potoku, czy jedziemy do cywilizacji w takim stanie ubłocenia?

wracamy z Makowicy przez Głęboki Jar do Nowego Sącza

Ekologiczne podejście do tematu mycia siebie i rowerów w potoku oraz lenistwo spowodowały, że wracamy w takim stanie do domu. Trasa niedługa i przyjemna, a niebieski szlak od makowicy przez Głęboki Jar bardzo nam sie spodobał. Minusy na trasie, to chmary much, które uprzykrzały wszelkie podjazdy, żadne preparaty na owady nie pomagały! No cóż w końcu na nich pisze przeciw komarom i kleszczom, much nie przewidziano:-)

Pobierz trasę wycieczki w formie śladu GPS:
dla Google Map i Kamap format *.kml
dla Garmin format *.gpx

Trasa rowerowa 2194123 - powered by Bikemap

Najedź myszką na wykres wysokości terenu (profil trasy) i przesuwaj wskaźnik od lewej strony wykresu do prawej a zobaczysz, w którym punkcie podróży będzie z górki a w którym pod górkę.

niech moc będzie z wami:-) Laura

Przewodnik rowerowy

Przewodnik rowerowy - Beskid Sądecki i Sądecczyzna na Rowerze

Beskid Sądecki i Sądecczyzna na rowerze to propozycja książkowa naszego autorstwa skierowana do wszystkich miłośników kolarstwa górskiego.