Hala Łabowska i spontaniczne zwiedzanie jaskiń na rowerze ;-)

Przebieg trasy:
N. Sącz - Nawojowa - Łabowa - Feleczyn - Hala Łabowska - Wierch nad Kamieniem - Barnowiec - Czaczów - Nawojowa - N. Sącz

Rowerowy wypad na Halę Łabowską - trasa rowerowa - www.rowerempogorach.pl

Opis trasy:

Plan na dzisiejszy dzień był bardzo prosty: odwiedzić schronisko PTTK na Hali Łabowskiej, pobajdurzyć z gospodarzem schroniska, wypić "izotoniki z piwniczki" i przy okazji dostarczyć przewodniki rowerowe naszego autorstwa. Później miał być długi odpoczynek i powrót optymalną trasą do domu.

Pierwsza część planu została zrealizowana doskonale. Z Sącza szybko dotarliśmy do Łabowej i stamtąd zaatakowaliśmy Halę Łabowską kręcąc przez Feleczyn. Schronisko osiągnęliśmy w dobrym czasie. Pomimo soboty nie było wielkiego tłoku, choć turystów nie brakowało. Klimatyczne miejsce jakim niewątpliwie jest schronisko na Łabowskiej przyciąga fajnych i pozytywnie zakręconych miłośników przygody. Tak też się stało tym razem.

na Halę Łabowską - trasa rowerowa

Podczas naszego leniuchowania na ławach pod schroniskiem, spotkaliśmy niezwykle sympatycznych turystów pieszych i amatorów dwóch kółek. Podjęliśmy również "kesza", do którego przymierzaliśmy się już kilka razy lecz zawsze przy jego lokalizacji odpoczywała mniejsza lub większa grupa turystów. Ponieważ w Geocashing'u wskazana jest dyskrecja, odszukanie skrzynki na Hali Łabowskiej wiecznie odkładaliśmy w czasie. Dziś się udało :-) Dzięki tej "skrzynce" poznaliśmy świetnych, młodych i pozytywnie nakręconych rowerzystów i geokeszerów z jakże bliskiego naszym sercom Rytra. Szybko znaleźliśmy wspólny język i nasze dalsze plany spokojnego i optymalnego powrotu do domu legły w gruzach. Kolejny raz sprawdziła się magia Hali Łabowskiej i czar wyjątkowo niekomercyjnego schroniska.

jaskinie w Beskidzie Sądeckim - trasa rowerowa przez Wierch nad Kamieniem

Tak więc wspólnie z Kingą, Adrianem i Łukaszem popedałowaliśmy czerwonym szlakiem w stronę Wierchu nad Kamieniem. Już nieraz wspominaliśmy w opisach naszych wycieczek, że obszar ten nafaszerowany jest osobliwymi ostańcami i wychodniami skalnymi oraz jaskiniami szczelinowymi.

Jaskinia w pękniętej skale i jaskinia św. Szczepana - wycieczka rowerowa

To idealne miejsce, aby poszukać "keszy" ukrytych w jaskiniach: W Pękniętej Skale (Kopie), św. Szczepana i Niedźwiedziej. Miejsce z pewnością idealne, ale nasze stroje (zwłaszcza plastikowe buty SPD) średnio nadawały się do eksploracji podziemnej części Beskidu Sądeckiego. Na szczęście nasi nowi przyjaciele byli lepiej przygotowani.

na rowerze przez jaskinie w Wierchu nad Kamieniem w Beskidzie Sądeckim

Dzięki temu udało się znaleźć i zaliczyć jaskinię W pękniętej kopie oraz jaskinię św. Szczepana. Niestety ostro opadający i cholernie ciasny korytarz Niedźwiedziej, pomimo odwagi i przygotowania Łukasza i Adriana uniemożliwił dotarcie do końca jaskini. Potrzebna będzie długa lina - już jesteśmy wstępnie umówieni na grotołazowe przygody.

jaskinia w pękniętej skale, jaskinia św. Szczepana i jaskinia Niedźwiedzia na rowerze

Po świetnie spędzonym czasie pożegnaliśmy naszych nowych znajomych i ostro opadającą leśną drogą dotarliśmy do nieco szerszej i łatwiejszej technicznie szutrówki. Po kilkudziesięciu metrach odbiliśmy w prawo i opadającą doliną Potoku Czaczowiec, prowadzącą przez Barnowiec, wylądowaliśmy w Czaczowie - niby masło maślane a jednak ma sens :-). Asfaltem przez Nawojową wróciliśmy do domu, po drodze zaliczając grilla u dziadków :-).

Pobierz trasę wycieczki w formie śladu GPS:
dla Google Map i Kamap format *.kml
dla Garmin format *.gpx

Trasa rowerowa 4003452 - powered by Bikemap

Najedź myszką na wykres wysokości terenu (profil trasy) i przesuwaj wskaźnik od lewej strony wykresu do prawej a zobaczysz, w którym punkcie podróży będzie z górki a w którym pod górkę.

niech moc będzie z wami:-) Laura

Przewodnik rowerowy

Przewodnik rowerowy - Beskid Sądecki i Sądecczyzna na Rowerze

Beskid Sądecki i Sądecczyzna na rowerze to propozycja książkowa naszego autorstwa skierowana do wszystkich miłośników kolarstwa górskiego.