Zachodnią częścią Beskidu Niskiego i Pasmem Jaworzyny

Przebieg trasy:
Nowy Sącz - Jamnica - Kamionka Górna - Bratyszowiec - Terpackie Niżne - Kamianna - Nowa Wieś - dolinka potoku Kryściów - Hola - Łabowska - Hala Pisana - Złotne - Nawojowa - Nowy Sącz

Rowerowy wypad pasmem Czerszli i Tokarni oraz Pasmem Jaworzyny - trasa rowerowa - www.rowerempogorach.pl

Opis trasy:

Często zdarzało nam się łączyć przejazdy przez kilka pasm górskich, były kombinacje Pasma Jaworzyny z Pasmem Radziejowej oraz melanże Beskidu Sądeckiego i Małych Pienin.

Postanowiliśmy połączyć najbardziej wysunięte na zachód a zaliczane do Beskidu Niskiego pasmo Czerszli, Tokarni i Koziego Żebra z Pasmem Jaworzyny należącej do Beskidu Sądeckiego :-)

Wyruszyliśmy w kierunku Jamnicy, korzystając ze ścieżki wzdłuż prawego brzegu Kamienicy, następnie asfaltem do Kamionki Górnej. Trochę asfaltowego podjazdu i na przełączce odbijamy w dół do Bratyszowca. Tam leśną, szeroką szutrówką, trawersującą północne zbocza pasma docieramy do drogi łączącej Boguszę z Kamianną. Skręcamy w prawo i pniemy się mocno sfatygowanym asfaltem w kierunku żółtego szlaku pieszego. Droga przecina go i zaczyna opadać do Kamiannej. Wybieramy nieco bardziej urozmaicony wariant i tuż za przecinającym naszą drogę żółtym szlakiem odbijamy w lewo w leśną drogę.

Ów trakt wkrótce łączy się z niebieskim szlakiem pieszym i opada do Kamiannej. Docieramy do drogi głównej i udajemy się w kierunku miejscowości Polany. Niebawem odbijamy w prawo i docieramy do miejsca biwakowego, w którego bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się charakterystyczny staw. Kręcimy nadal w górę mijamy oszlabanowane rozstaje dróg, przecinamy niebieski szlak pieszy i osiągany Jaworynki.

Czerszla, Tokarnia i Kozie Źebro w zachodniej części Beskidu Niskiego - trasa rowerowa

Teraz zjazd do Nowej Wsi a następnie spokojny podjazd dolinką potoku Kryściów w stronę grzbietu Pasma Jaworzyny. Tuż przed osiągnięciem czerwonego szlaku, odbijamy w lewo i nieco mocniej naciskamy na pedały. Na wypłaszczeniu opuszczamy wygodną leśną drogę i krótką przecinką docieramy do czerwonego szlaku pieszego. Szlak ten będzie nam teraz towarzyszył przez dłuższy czas wycieczki. Mijamy Holę a następnie odsłonięty Jawor z którego przy odrobinie pogody roztacza się panorama na Małe Pieniny i Tatry.

Rewerem przez Beskid Niski i Beskid Sądecki

Szybko docieramy do schroniska na Hali Łabowskiej. Chwila postoju (czytaj: mała biesiada) i ruszamy dalej za znakami czerwonego szlaku w kierunku Wierchu nad Kamieniem. Mijamy zarośniętą Halę Krajnią i Barnowiecką i osiągamy Halę Pisaną, z której roztacza się już ładny widok. Za Przeł. Bukową, ale przed Jaworzynką Kokuszczańską , przy charakterystycznej limbie opuszczany czerwony szlak i odbijamy w prawo w dół za czarnymi znakami trasy narciarskiej. Opadamy dość stromo do znanej nam drogi leśnej. Kręcimy chwilę na wschód a następnie, wraz z drogą, zawijamy na północ ciesząc się długim zjazdem przez Złotne i Homrzyska do Frycowej. Tam łapiemy krajówkę nr 75 i wracamy przez Nawojową do Nowego Sącza.

Pasmo Jaworzyny - hala Jawor

Trasa nietrudna technicznie, drogi raczej wygodne tylko te podjazdy dają trochę popalić, zwłaszcza tym mniej rozjeżdżonym bikerom :-)

Pobierz trasę wycieczki w formie śladu GPS:
dla Google Map i Kamap format *.kml
dla Garmin format *.gpx

Trasa rowerowa 4471227 - powered by Bikemap

Najedź myszką na wykres wysokości terenu (profil trasy) i przesuwaj wskaźnik od lewej strony wykresu do prawej a zobaczysz, w którym punkcie podróży będzie z górki a w którym pod górkę.

niech moc będzie z wami:-) Laura

Przewodnik rowerowy

Przewodnik rowerowy - Beskid Sądecki i Sądecczyzna na Rowerze

Beskid Sądecki i Sądecczyzna na rowerze to propozycja książkowa naszego autorstwa skierowana do wszystkich miłośników kolarstwa górskiego.