Pierwsze Tor Tour(y) de Łomnica

Przebieg trasy:
Nowy Sącz - Nawojowa - Maciejowa - Składziste - Hala Łabowska (1064 m.n.p.m.) - Wierch nad Kamieniem (1084 m.n.p.m.) - Hala Średnia (Barnowiecka) - Hala Pisana (1044 m.n.p.m.) - Łomnica Zdrój - Piwniczna Zdrój - Głębokie - Rytro - Barcice - Młodów - Nowy Sącz

Beskid Sądecki na rowerze - Hala Średnia - Barnowiecka

Opis trasy:
To pierwsza nasza wyprawa "za miasto" jaką zaplanowaliśmy. Plan był prosty: jedziemy do Maciejowej, dalej przez Składziste na Halę Łabowską a następnie czerwonym szlakiem (przez Halę Pisaną i Jaworzynę Kokuszczańską) a później zielonym (przez Wilcze Doły i Żeleźnikową) wracamy do domu.

Wyjeżdżamy z rana z centrum Nowego Sącza i kierujemy się na Nawojową. Drogą krajową nr 75 dojeżdżamy do Maciejowej. W Maciejowej skręcamy na Składziste. Jedziemy, aż do hali Łabowskiej. Dobry kawałek przed h. Łabowską na naszej drodze staje szlaban, za nim jeszcze przez chwilę jest asfalt. Gdy asfalt się skończy stroma góra da się we znaki-dużo żwiru, kamieni i trochę błota, będą utrudniać jazdę. Po pewnym czasie ostrego pedałowania pod górę dojeżdżamy na h. Łabowską. Tu możemy chwilkę odpocząć. Nie było łatwo, zwłaszcza, że był to nasz pierwszy raz :-).

Po krótkiej przerwie ruszamy czerwonym szlakiem w kierunku Wierchów nad Kamieniem, mijamy je kierując się dalej na Halę Pisaną.Tu nasze założenia legły w gruzach. Gubimy czerwony szlak i odbijamy omyłkowo w lewo. Wydaje nam się, że jedziemy gdzieś nieopodal zagubionego wcześniej czerwonego szlaku. Niestety prawda jest inna... robi się szaro, a my jesteśmy w lesie! Nie wiadomo gdzie i nie wiadomo jak odnaleźć cywilizację :-).

Spotykamy służby leśne, patrolujące stoki pasma, pytamy jak stąd dojechać do którejś ze "zjazdówek" w kierunku Nawojowej, Maciejowej czy Łabowej. Miły pan (pozdrawiamy!) określił nasze położenie i powiedział, że najbezpieczniej będzie zjechać do Łomnicy Zdrój a stamtąd ktoś może przyjechać po nas autem, tylko że teraz będzie fatalny odcinek drogi/ścieżki do Łomnicy więc czeka nas sprowadzanie rowerów . Podziękowaliśmy i ruszyliśmy we wskazanym kierunku. Zjazd jest ciężki. Kamienie wielkości sporych arbuzów skutecznie uprzykrzają drogę do Łomnicy. Jedziemy (staczamy się) dalej i w końcu docieramy do czerwonego szlaku rowerowego, którym docieramy do Łomnicy Zdrój. Z Łomnicy drogą asfaltową jedziemy do Piwnicznej. W Piwnicznej robimy postój (można zjeść lody w sklepie całodobowym). Jest godzina 20.12. Drogą krajową nr 971 tniemy na Rytro później do Barcic a stamtąd już prosto, drogą krajową nr.87 do Nowego Sącza. Ufff, nieźle jak na pierwszy raz. Z przygodami ale warto!

Pobierz trasę wycieczki w formie śladu GPS:
dla Kamap i Google Map format *.kml
dla innych format *.gpx

Trasa rowerowa /4646503 - powered by Bikemap

Najedź myszką na wykres wysokości terenu (profil trasy) i przesuwaj wskaźnik od lewej strony wykresu do prawej a zobaczysz, w którym punkcie podróży będzie z górki a w którym pod górkę.

niech moc będzie z wami:-) Laura

Przewodnik rowerowy

Przewodnik rowerowy - Beskid Sądecki i Sądecczyzna na Rowerze

Beskid Sądecki i Sądecczyzna na rowerze to propozycja książkowa naszego autorstwa skierowana do wszystkich miłośników kolarstwa górskiego.