Czarci Wierch, Diebelski Kamień i Wierch nad Kamieniem

Przebieg trasy:
Nowy Sącz - Łabowa - Feleczyn - Hala Łabowska - Czarci Wierch - Diabelski Kamień (Składziszczańska skała) - rezerwat Barnowiec - Złotne - Nawojowa - Nowy Sącz

Hala Łabowska, Czarci Wierch, Diebelski Kamień i Wierch nad Kamieniem na rowerze

Opis trasy:

Dzisiejszy wypad był inspirowany przede wszystkim odpoczynkiem. Nie szukaliśmy nowych wyzwań, nowych ścieżek. Pogoda również nie rozpieszczała, szaro, buro, jak na majowy długi weekend szału nie było. Jest sobota, ludzie chyba odkryli, że im sie wszystko nagle w lodówkach pokończyło i nie maja sie w co ubrać, w związku z tym ruszyli tłumnie do nowosądeckich hipermarketów i galerii handlowych.

Trzeba spadać w las! Pogoda gwarantuje, że na szlakach znajdziemy to o co nam chodzi czyli święty spokój. Tak też było, w schronisku na Łabowskiej spokój, tylko prawdziwi turyści i prawdziwi bikerzy. Nawet był czas skrobnąć coś w kronice i zagadnąć z gospodarzem - pozdrawiamy! Na Halę Łabowską jechaliśmy przez Feleczyn, mgła, mgła i mgła. Wszystko mokre i wilgotne ale za to wyjątkowo urokliwe i tajemnicze.

podjazd na Halę Łabowską na rowerze - Beskid Sądecki

Po konsumpcji w schronisku wtoczyliśmy sie na czerwony szlak w kierunku Hali Pisanej. Po drodze odbiliśmy na zielono znakowaną ścieżkę przyrodniczą w kierunku Czarciego Wierchu. Na zalesionym szczycie góry znaleźliśmy na ziemi tablicę informacyjną "Wierch nad Kamieniem". O co chodzi? A ja myślałam, że tylko "M and M' sy" lecą w kulki ;-))

Wierch nad Kamieniem - trasa rowerowa Beskid Sądecki

Wierch nad Kamieniem 1083 m. n.p.m. leży przecież dalej na zachód przy Hali Krajnej, a my jesteśmy na jego wschodnim sąsiedzie Czarcim Wierchu, z którego jadąc w dół na północ docieramy do wychodni skalnej zwanej "Czarcim Kamieniem" lub "Diabelskim Kamieniem" lub "Składziszczańską Skałą". To, że Czarci Wierch został podpisany jako Wierch nad Kamieniem pozostawiam bez komentarza ale fakt, że schodząc na wspomnianą wcześniej wychodnię skalną czyli na Czarci Kamień mamy tabliczkę informującą, że właśnie udajemy się na "Wierch nad Kamieniem" to już żarty.

wycieczka rowerowa Beskid Sądecki Diabelski Kamień

Poniżej przedstawiam wam fragment mapy topograficznej z Geoportalu, na którym na zielono zaznaczony jest nasz ślad GPS i widać dokładnie, że byliśmy na Czarcim Wierchu i na Diabelskim Kamieniu a ten właściwy "Wierch nad Kamieniem" leży bliżej Hali Krajnej na zachód od Czarciego Wierchu.

Wydaje mi się jednak, że to niefortunne nazewnictwo jest jednym wielkim uogólnieniem zrobionym pod turystów, a autorowi chodziło pewnie o zespół przyrody nieożywionej w postaci ostańców piaskowca i jaskiń w rejonie Wierchu nad Kamieniem.

Czarci Wierch, Diabelski Kamień i Wierch nad Kamieniem

I jeszcze jeden fragment mapy pochodzący z przewodnika turystycznego wydawnictwa Rewasz, autorstwa pana Mościckiego pt: "Beskid Sądecki i Małe Pieniny"

Czarci Wierch, Czarci Kamień i Wierch nad Kamieniem - położenie

Dobra, pośmialiśmy się, wyjaśniliśmy dziwne oznaczenia i już wszystko wiemy, dlatego wrzucamy na luz i zachwycamy się tym wszystkim co nas otacza.

wycieczki rowerowe Czarci Wierch i Diabelski Kamień - Beskid Sądecki

Z Diabelskiego Kamienia w ładną pogodę roztaczają się spektakularne widoki, dziś mamy to co mamy więc fotki mają odmienny charakter.

wycieczki rowerowe Diabelski Kamień (Składziszczańska Skała)

Przy okazji tej wycieczki kontynuowaliśmy zaczęty kilka dni wcześniej test Sportivy plus - to taka turystyczna nawigacja :-) - niebawem opiszemy nasze wrażenia w dziale GPS, mapy i nawigacja.

Diabelski Kamień - Beskid Sądecki i nawigacja outdoorowa Sportiva Plus

Na Diabelskim Kamieniu (Czarcim Kamieniu lub Składziszczańskiej Skale)

wycieczki rowerowe Diabelski Kamień - Beskid Sądecki

Z wychodni skalnej cofnęliśmy sie kawałeczek w górę w stronę Czarciego Wierchu i zsunęliśmy sie po stromych zboczach góry na drogę leśną, którą zjechaliśmy do zielono znakowanego szlaku rowerowego. Oczywiście nie wracaliśmy sie z powrotem do schroniska tylko cięliśmy w kierunku rezerwatu Barnowiec.

Składziszczańska Skała - Beskid Sądecki na rowerze

Trasę tą, z wyjątkiem tego "wierchowo-czarcio-kamiennego" zamieszania znacie z opisywanych wcześniej wycieczek, wiec odpuszczam wam opisówkę.

wycieczki rowerowe - Beskid Sądecki - Diabelski Kamień

Po drodze robiliśmy fotki, obserwowaliśmy sarny, walczyliśmy ze śliskimi kamieniami i błotem.

w kierunku rezerwatu Barnowiec

Zabawy było co nie miara, rozległych planów zdjęciowych nie będzie, za to klimat grozy jak najbardziej :-)

wycieczki rowerowe - Rezerwat Barnowiec - Beskid Sądecki

Rekordów prędkości nie było, skupiliśmy się na bezpiecznym powrocie do domu i zdjęciach pokazujących tą znajomą nam i Wam krainę w zupełnie innym świetle.

Pobierz trasę wycieczki w formie śladu GPS:
dla Google Map i Kamap format *.kml
dla Garmin format *.gpx

Trasa rowerowa 2103592 - powered by Bikemap

Najedź myszką na wykres wysokości terenu (profil trasy) i przesuwaj wskaźnik od lewej strony wykresu do prawej a zobaczysz, w którym punkcie podróży będzie z górki a w którym pod górkę.

niech moc będzie z wami:-) Laura

Przewodnik rowerowy

Przewodnik rowerowy - Beskid Sądecki i Sądecczyzna na Rowerze

Beskid Sądecki i Sądecczyzna na rowerze to propozycja książkowa naszego autorstwa skierowana do wszystkich miłośników kolarstwa górskiego.